Obecnie coraz ważniejszą rolę w funkcjonowaniu państwa odgrywają różnego rodzaju instytuty naukowe. Są to instytucje powołane do popularyzowania konkretnych dziedzin wiedzy, do prowadzenia badań naukowych, itp. Ponieważ wykonują one wiele bardzo ważnych zadań, muszą często prowadzić działania promocyjne i marketingowe, zbliżone do działań marketingowych prywatnych firm. Są one uzasadnione potrzebą informowania ludzi o działaniach instytutów, a także propagowanie osiągniętych rezultatów, rozmaitych postaw ludzi (obywateli), czy też szczycenie się osiągnięciami praktycznymi: jakie zastosowanie w życiu mają działania danego instytutu naukowego. W ramach takiej promocji instytuty naukowe mogą m. in. dystrybuować gadżety reklamowe. Wiadomo, że bardzo wiele można dzięki temu przekazać, zaś same gadżety są idealnymi narzędziami marketingowymi.
Przekazać konkretne treści można oczywiście dzięki nadrukowi, który umieszcza się na gadżetach. Np. odzież reklamowa z nadrukiem może prezentować takie treści jak: logo oraz nazwa danego instytutu, adres jego strony internetowej, określenie, czym się dany instytut zajmuje, podkreślenie jego sukcesów, itp. Wszystkie te treści na poszczególnych elementach odzieży, jak koszulki, bluzy czy kurtki, mieszczą się bezproblemowo. Dlatego właśnie odzież reklamowa z nadrukiem jest tak dobrym gadżetem promocyjnym.
Warto przybliżyć także nieco kwestię dystrybucji owych gadżetów – elementów odzieży reklamowej. Otóż dystrybucja polega na rozdawaniu tych gadżetów, jako prezentów, ludziom. Może się to odbywać albo w różnych miejscach w większych miastach. Oczywiście wybiera się do tego takie lokalizacje, gdzie zawsze przewija się dużo ludzi, a także gdzie można liczyć na ich zainteresowanie danym instytutem i ich kampanią.
Oczywiście nie jest to jedyna metoda dystrybucji. Instytuty naukowe mogą wykorzystywać do swoich działań reklamowych różnego rodzaju imprezy kulturalne, spotkania, sympozja naukowe, itp. Promocja podczas tego rodzaju wydarzeń jest wskazana, bowiem pozwala na pozyskiwanie przychylności bardzo wielu ludzi – ich sympatia czy zainteresowanie danym instytutem naukowym może przekładać się następnie na zwiększone możliwości działań tegoż instytutu. Odzież reklamowa z nadrukiem to idealny pomysł na pozyskanie takiej przychylności ludzi.