Współczesny marketing stara się docierać do ludzi nie tylko poprzez działania reklamowe pojawiające się od czasu do czasu, ale stara się być obecny w życiu codziennym człowieka. Także poprzez pewne czynności podejmowane podczas różnego rodzaju okazji specjalnych. Takie okazje specjalne są doskonałą okazją dla reklamodawców na zwiększenie liczby klientów i przyciąganie do siebie nowych odbiorców usług czy artykułów. Taka taktyka bywa skuteczna, szczególnie jeżeli podczas tych specjalnych okazji skieruje się do ludzi ciekawą reklamę, albo taką, która będzie dla nich w jakiś sposób przyjemna. Tutaj można postawić bez obaw na gadżety reklamowe, które są lubiane i wszyscy chętnie uczestniczą w ich dystrybucji.Do najbardziej lubianych gadżetów należą cukierki reklamowe, których pyszny smak oraz pozytywnie kojarzące się kształty przyciągają zainteresowanie nie tylko najmłodszych, ale także często dorosłych ludzi.
Cukierki reklamowe są licznie wykorzystywane podczas wspomnianych okazji specjalnych. Jak się to robi? Przede wszystkim reklamodawcy, a więc podmioty, które je emitują, dokładają wszelkich starań, aby były one łatwo dostępne dla uczestników danego wydarzenia. Jeżeli np. odbywa się w danej miejscowości festyn, podczas niego na stoisku danej firmy wyłożone są cukierki, oczywiście wyposażone w logo i hasła reklamowe marki.
Jak wspomniano, w takich sytuacjach cukierki reklamowe są łatwo dostępne, bo są za darmo. Dodatkowo występują one w bardzo dużych ilościach, a więc każdy może się poczęstować i to najczęściej nie tylko jednym, ale dowolną liczbą takich smakołyków. Jest to bardzo przyjemna niespodzianka.
Ale specjalne okazje to nie tylko festyny. To także imprezy prywatne, np. urodziny czy przyjęcia okolicznościowe. Jak w takich sytuacjach ma się reklamować dana firma? Może to robić dzięki temu, że cukierki pasują na takie specjalne wydarzenia, bez względu na to, jakie one są. Wystarczy, że dane przedsiębiorstwo „dorzuci” prezent w postaci takich cukierków do przedmiotu, kupionego wcześniej jako prezent dla jubilata czy innej osoby, która ma akurat swoje święto. A ponieważ okazji tego rodzaju nie brakuje, nie brakuje także reklamodawców, chcących je wykorzystywać. Efekt jest dla nich bardzo pozytywny.