Bombonierki reklamowe stanowią świetny pomysł na prezent dla partnerów biznesowych, bez względu na branżę, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo. Dostępne są one w wielu różnych kształtach i smakach. Wręczyć można je z okazji jubileuszu firmy, poszerzenia asortymentu o nowe produkty, Walentynek, Bożego Narodzenia czy Wielkanocy. Każdy kto chociaż raz jadł bombonierki, spotkać musiał się z określeniem, jakim jest ganasz. To francuska nazwa na określenie połączenia czekolady oraz śmietany. Jaka jest jego historia i w jaki sposób się go wytwarza? Odpowiedź – poniżej.Historia powstania jednego z nieodłącznych elementów produktu, jakim są bombonierki reklamowe sięga 1850 roku. Wtedy to jeden z kucharzy ze zlokalizowanej w Paryżu cukierni Siraudin przez przypadek wylał gorącą śmietanę na czekoladę. Rozgniewany mistrz cukiernictwa nazwał go wówczas głupcem, po francusku „Ganache.”
Ganasze jest z pozoru prostym do wykonania kremem. Doskonale sprawdza się on zarówno podczas tworzenia słodkości, jakimi są bombonierki reklamowe, jak i wszelkiego rodzaju tortów oraz ciast. Dwoma podstawowymi jego składnikami są czekolada o śmietana kremówka. Smak ganaszu można dowolnie wzbogacać, dodając do niego kawę czy orzechy.
Jak własnoręcznie przygotować bombonierki reklamowe z ganaszem? W pierwszej kolejności kroimy czekoladę na niewielkie kawałki i rozpuszczamy ją w kąpieli wodnej. Kremówkę podgrzewamy do temperatury 40 stopni Celsjusza, nie dopuszczając do wrzenia. Jeszcze gorącą śmietanę wlewamy do miski z czekoladą, mieszamy i czekamy, aż się rozpuści. Kremówka powinna być ciepła na tyle, aby czekolada w kilka chwil całkowicie się w niej rozpuściła. Następnie mieszamy całość aż do uzyskania jednolitej masy. Kluczową kwestią podczas przygotowywania ganaszu są proporcje oraz temperatura poszczególnych składników. Warto zdawać sobie sprawę z faktu, iż im więcej czekolady dodamy do masy, tym całość będzie bardziej twarda oraz zwarta. Na skutek dodania masła, stanie się ona znacznie bardziej kremowa.