W przypadku praktycznych gadżetów reklamowych liczy się nie tylko ich zastosowanie, ale również wygląd. Chodzi bowiem o to, by wszelkie dekoracje i nadruki umieszczane na powierzchni gadżetów reklamowych były odpowiednio dopasowane i przygotowane. Dzięki temu praktyczne zastosowanie i atrakcyjny wygląd będą szły w parze, co zwiększy prawdopodobieństwo, że takie gadżety reklamowe okażą się skutecznym wsparciem dla danej akcji promocyjnej. Dlatego właśnie obmyślenie jak ma być całość udekorowana, jest ważną częścią przygotowywania gadżetów reklamowych. Dotyczy to każdego reklamodawcy bez wyjątku, a więc nie ma znaczenia, kto jest odbiorcom kampanii reklamowej. Zawsze gadżety reklamowe muszą być w takim wypadku dobrze przygotowane, z czytelnymi i atrakcyjnymi nadrukami wspierającymi akcję promocyjną firmy.W związku z tym kubki reklamowe powinny być odpowiednio przygotowane, zanim się je wykorzysta jako upominki dla odbiorców kampanii reklamowej. Na pewno odpowiedni pomysł na tło dla nadruków reklamowych będzie miało w tej sytuacji kluczowe znaczenie. Chodzi bowiem o to, by nadruk reklamowy był wyraźny i czytelny, ponieważ tylko wtedy klienci zechcą się z nim zapoznać.
Jeśli chodzi o kubki reklamowe, to będą one stanowiły niejako tło dla nadruków reklamowych umieszczonych na ich zewnętrznych ściankach. Dlatego właśnie warto zadbać o to, by całość była niebanalna i w tradycyjny sposób podkreślała widoczność nadruków reklamowych. Dlatego właśnie szachownica jako tło dla haseł reklamowych to bez wątpienia ciekawy pomysł.
Zanim jednak tak przygotowane Kubki reklamowe trafią w ręce odbiorców kampanii reklamowej, to najpierw trzeba sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. Chodzi bowiem o to, że nie każda treść nadaje się na takie tło. Dlatego właśnie wybór szachownicy do nadruków reklamowych powinien odbywać się jeszcze na etapie planowania. Chodzi bowiem o to, by najpierw sprawdzić całość pod kątem czytelności i atrakcyjności pod względem wizualnym. Dzięki temu reklamodawca będzie wiedział, jak wyglądać będą jego gadżety reklamowe i czy w takiej formie mają realną szansę na odniesienie sukcesu.