Współcześnie poszukuje się nowych, oryginalnych sposobów dotarcia do potencjalnego klienta. Marketing przybiera coraz bardziej niestandardowe formy, będąc nastawionym na przykuwanie uwagi ludzi, znudzonych nieco zwykłą reklamą. Innowacyjne działania marketingowe pomagają odróżnić się od licznej w dzisiejszych czasach konkurencji, co jest przecież niezwykle ważne. Wśród wielu takich działań marketingowych wymienić można marketing sensoryczny. Jest on skuteczny, bowiem angażuje sferę emocjonalną potencjalnych klientów. Bardzo wiele firm stosuje takie metody, wychodząc z założenia, że warto zainwestować w innowacje w marketingu. Jest to założenie słuszne. Warto też napisać o tym, że przydane w tego rodzaju marketingu są różnorodne gadżety reklamowe.
Aby zobrazować powyższe stwierdzenia, warto podać konkretny przykład. Przykładem skutecznych gadżetów reklamowych mogą być kubki reklamowe. Są one przydatne w marketingu, ponieważ mają praktyczne zastosowanie w sytuacjach życia codziennego.
W marketingu sensorycznym kubki reklamowe sprawdzają się, bowiem klient używa wszystkich swoich zmysłów do poznania danego przedmiotu i dostrzeżenia wszystkich jego cech. A to, jak wspomniano, najważniejsze w marketingu tego rodzaju. Owo zaangażowanie zmysłów jest możliwe, bo gadżety, o których mowa, ładnie wyglądają, wydają dźwięki, mogą się poruszać, dodatkowo emitują zapach, itp. Potencjalny klient będzie oczarowany takim przedmiotem, który zapewne sprawi, że bardzo zainteresuje się on firmą i jej ofertą.
Rzecz jasna kubki reklamowe mogą być zaprojektowane w rozmaity sposób i dlatego nie zawsze będą prezentowały taką samą skuteczność w reklamie. Jeśli jednak celem reklamodawcy jest prowadzenie działań w ramach marketingu sensorycznego, przygotowanie gadżetu wielofunkcyjnego jest nieodzowne, natomiast im więcej takich cech, tym lepiej. Reklamodawcy zdają sobie z tego sprawę, dlatego też gadżety, o których mowa, są przygotowywane z takim rozmachem. Jak pokazuje praktyka, działania te są naprawdę skuteczne. Tak jak skuteczny jest marketing sensoryczny, co potwierdza praktyka i doświadczenie reklamodawców.