Lubimy dostawać coś gratis. Darmowe minuty w abonamencie, 20% pasty do zębów gratis, próbka perfum, kalendarz jako dodatek do miesięcznika dla pań – gratisy otaczają nas niemal z każdej strony. Firmy dbają o swoich klientów, próbują ich pozyskać różnymi drogami, chcą wzbudzić zainteresowanie i usatysfakcjonować. Dodatki do usług, produktów, podpisanych umów, jest zawsze mile widziana. A dodawać można wszystko, oczywiście w granicach rozsądku. Odzież jest jednym z gratisów, ale w przeciwieństwie do darmowych cukierków, czy balonika, jest to gadżet trwały, którego reklama będzie pracowała dla naszej firmy przez dłuższy czas.
Gratis może być zachętą dla potencjalnych klientów, ale również nagrodą dla klientów lojalnych. Gdy dany klient korzysta z usług danej firmy jest nagradzany gratisem. Odzież reklamowa jest jedną z takich nagród. I to zarówno ta najbardziej popularna, tańsza (na przykład t-shirty, czapeczki), jak i ta droższa (na przykład kurtki).
Odzież reklamowa dla dzieci i dorosłych to częsty dodatek do czasopism (miesięczniki dla mam, miesięczniki dla dzieci). Odzież jest także produktem, który możemy zdobyć, gdy zbierzemy odpowiednią ilość punktów w programie lojalnościowym. Ale nie tylko gratisy i nagrody w programach lojalnościowych. Nagrody w konkursach konsumenckich to także odzież. Konkurs jest przecież znakomitą promocją marki i jej działalności.
Odzież reklamowa to dobry nośnik dla reklamy. Dobre jakościowo ubrania, dobrze uszyte i wykonane z trwałych, nieblaknących materiałów, długo będą reklamowały daną markę. Firma, dając klientom towar byle jaki, powinna zastanowić się nad sensem takich działań. Zdaje się, że bylejakość może przynieść więcej strat, aniżeli korzyści. Kampanię promocyjną warto dobrze zaplanować.
Gratisy i nagrody niewątpliwie przyciągają klientów, działając tym samym na ich wyobraźnię. Skoro firma daje mi gadżet, dba o mnie, a jednocześnie dobrze się jej powodzi, to zapewne ma wiele klientów. Warto zastanowić się nad myśleniem konsumenta i tym tropem podążać…