Gadżety reklamowe w marketingu ruchomym

Gadżety reklamowe
Gadżety reklamowe

Współcześnie wielu reklamodawców poszukuje nowych, innowacyjnych dróg dotarcia do klienta. Marketing staje się coraz bardziej zróżnicowany i stosuje coraz bardziej niekonwencjonalne metody. Wszystko po to, aby przyciągnąć uwagę klienta. Wśród wielu form marketingu, które zyskują na popularności można wymienić marketing ruchomy (mobilny). Jest to forma reklamy polegająca na przemieszczaniu się po danym terenie, np. mieście, w celu poinformowania jak największej liczby ludzi o konkretnej ofercie, o danej firmie, produkcie, itp. W tego rodzaju działaniach wykorzystuje się np. gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe mają bardzo duży udział w marketingu, w sensie ogólnym. Ale jaki może być ich udział w marketingu ruchomym, który jest swoistą odmianą marketingu? Przede wszystkim dany pojazd musi być zauważony przez maksymalną liczbę ludzi. Wówczas marketing ruchomy jest najskuteczniejszy. Rzecz jasna pojazd ten wydaje zwykle głośne dźwięki, więc słychać go i widać z daleka. Ale gadżety, o których mowa, mogą być dodatkowym elementem przykuwającym uwagę do danego obiektu poruszającego się po danym terenie.

Co dalej? Gadżety reklamowe mogą być też rozdawane klientom, którzy zdecydują się podejść do pojazdu, np. w momencie, kiedy się on zatrzymuje. Momentów takich jest dużo. Prezent ten mogą otrzymywać wszyscy, albo też tylko ci, którzy coś w trakcie tego postoju kupią. Zależy to od firmy, jej strategii, celów marketingowych, założeń finansowych, itp. Generalnie jest metoda sprzyjająca bezpośrednim wynikom sprzedaży – pną się w górę bo ludzie chcą otrzymać upominek. Oczywiście informację, że ta osoba otrzyma w podarunku gadżety reklamowe, która zdecyduje się coś kupić, podaje się do wiadomości ludzi np. przez megafon.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że nie zawsze pojazd używany w marketingu ruchomym może prowadzić bezpośrednią sprzedaż promowanych produktów. Jeśli tego nie robi, wystarczy ogłosić, gdzie trzeba się udać, by kupić produkt i otrzymać prezent. Z reguły metodę tę stosują większe firmy, których punktów i lokali nie brakuje na terenie większych miast.